КОНКУРС ИНОВАТИВНА ЛАБОРАТОРИЈА 2023
Шта се подржава конкурсом?
Конкурсом Иновативна лабораторија биће подржане сарадње установа и организација у пољу културе и аудиовизуелних делатности, као и других ресора (попут образовања, туризма и сл.), у оквиру којих ће се осмишљавати и тестирати иновативна дигитална решења са дугорочним утицајем на ширу област деловања, као и креирање иновативних алата, модела или методологија рада које би биле применљиве у аудиовизуелним делатности и бар још једној области културе и уметности.
Очекују се предлози пројеката који остварују утицај кроз: развој иновативних креативних процеса; повећану видљивост, доступност и разноликост европског садржаја у дигиталном окружењу; унапређење пословних модела и коришћења података; развој потенцијалне публике дигиталних садржаја; подршку зеленим праксама и циркуларној економији, у складу са приоритетима иницијативе Нови европски Баухаус.
Шта су основни услови?
На конкурс се могу пријавити пројекти са максималним трајањем од 24 месеци, који окупљају минимум три организације и минимум две различите земље које учествују у програму Креативна Европа. Више информација о условима за конкурисање је доступно у распису конкурса.
Ко може да се пријави?
Конкурс је отворен за јавни, цивилни и приватни сектор у пољу културе, као и у другим ресорима који се уклапају у циљеве конкурса. Физичка лица не могу бити подносиоци конкурсних пријава, изузев самозапослених лица (selfemployed, sole traders, итд.).
Који је рок за пријаву?
Рок за пријаву је 20. април, а резултати се очекују у јулу 2023. године.
Како вам можемо помоћи?
Тим Деска Креативна Европа Србија пружа бесплатну подршку у припреми конкурсне пријаве. Пријавите се за учешће у догађајима које организујемо или закажите састанак на којем бисмо заједно прошли кроз ваш пројекат. Упознајте се са одговорима на често постављана питања.
Имајте у виду неколико кључних савета за конкурисање на овај конкурс:
- иновативни аспект пројекта који се очекује на овом конкурсу може да проистекне из пажљиво осмишљеног партнерства, које би подразумевало различите специфичне експертизе у вези са темом или пољем у којем радите, пожељно из различитих ресора (нпр. гејминг индустрија и туризам, културно наслеђе и образовање и сл.).
- Иновативни и међусекторски аспекти пројеката треба да буду убедљиви и јасно објашњени у конкурсној документацији;
- Иако потпадају под област информисања и медија која иначе није обухваћена овим конкурсом, организације које се баве радио продукцијом могу конкурисати, будући да радио спада у креативне делатности;
- Приликом размишљања о пројектној идеји, консултујте студије и истраживања које је објавила Европска комисија, попут: Opportunities and Challenges of Artificial Intelligence Technologies for the Cultural and Creative Sectors и Study on copyright and new technologies.