Истраживање: Екологије наслеђа - простори образовања и културе
Истраживање је реализовано у оквиру развоја наставе и курикулума на предмету Архитектонски програм и тектоника 1 – Простори едукације на основним и интегрисаним академским студијама Архитектура на Универзитету у Београду – Архитектонском факултету. Оно је спроведено у оквиру Истраживачке лабораторије Наслеђе модернизма.
Циљ овог истраживања био је да се испита како се физички, образовни и друштвени процеси у школама могу унапредити интеграцијом културних активности као што су музика, изложбе и представе. Намера је да се постојећи школски простори трансформишу у динамичне културне центре, уз задржавање њихове основне образовне функције.
У реализацији истраживања учествовали су студенти Архитектонског факултета, а значајну подршку пружила је Општина Чукарица, посебно Одељење за грађевинске и комуналне послове и координацију инвестиционог пројектовања. Директори основних школа, као и наставно и ненаставно особље, омогућили су приступ школским објектима и учествовали у анкетирању, чиме су дали драгоцен допринос овом истраживању.
Истраживање пружа вредне увиде у могућности адаптације школских зграда за културну употребу, чиме се доприноси интегрисаном и одрживом образовном окружењу.
Публикацију можете преузети на следећем линку: [линк до публикације].