ENDGAME – Escaping New Disinformation through GAmified Cross-Border Media Literacy Education
Позив: Медијска писменост
Носилац пројекта: Itä-Suomen Yliopisto (Универзитет источне Финске), Финска
Партнери:
-
Universidad Politecnica de Madrid, Шпанија
-
Metropolitan Универзитет Београд, Србија
-
Avoin Yhteiskunta Ry, Финска
-
Fundacion Maldita.es Contra la Desinformacion, Шпанија
-
Новосадска новинарска школа, Србија
ЕУ допринос: 498 982,30 €
Трајање пројекта: 1. марта 2025. до 28. фебруара 2027. године
Опис пројекта:
Пројекат ENDGAME представља иновативни приступ развоју критичког мишљења и одговорног дигиталног грађанства међу европском омладином, користећи образовне „escape room“ игре које симулирају стварне сценарије медијске потрошње. Учесници/це ће бити укључени у временски ограничене, интерактивне изазове у којима ће учити како да препознају дезинформације, идентификују садржаје генерисане вештачком интелигенцијом и разумеју последице изложености личних података на друштвеним мрежама.
Имајући у виду различите културне, политичке и социоекономске прилике широм Европе, садржаји пројекта биће прилагођени за Финску, Србију и Шпанију. Локалне заједнице ће кроз партиципативне радионице учествовати у одабиру актуелних медијских тема, како би сценарији у „escape room“ играма одражавали регионалне приоритете.
Да би се омогућио што шири домет, игре ће бити доступне и појединцима и тимовима, како у физичком простору тако и онлајн. Такмичења у школама и градским просторима, презентације на наставничким сајмовима, гејмерским догађајима и научним конференцијама осигураће разноврсну публику. Онлајн вебинари и стриминг на платформама попут Twitch-а додатно ће проширити утицај пројекта.
За евалуацију резултата, биће анализирани подаци о начину игре које генеришу учесници, користећи методе аналитике учења ради идентификације недостатака у знању и усмеравања даљих програма обуке из области медијске писмености.
Пројекат својом иновативношћу у примени образовних „escape room“ игара, анализом технолошких промена у медијима (укључујући улогу вештачке интелигенције у ширењу дезинформација), онлајн инклузивношћу и партиципативним приступом који промовише разноврсност, представља напредни модел образовања за медијску писменост у Европи.