Scale up Media Coach
Носилац пројекта: Институт за медије и различитости – Западни Балкан, Србија (76,779.93 €)
Партнери:
Фантастично добра институција – Fade In, Хрватска (44,032.21 €)
Instituti Shqiptar i Medias, Албанија (27,134.77 €)
Трајање пројекта: 1. јануар 2023. године – 31. децембар 2024. године
Пројекат има за циљ да оснажи медијску писменост у Хрватској, Србији и Албанији кроз програм Media Coach, који је до сада успешно спроведен у неколико земаља Европске уније. Поред заговарања једне од најбољих европских пракси медијске писмености, пројекат планира да ојача канале ширења знања и искуства, те омогући локалну примену. Искуство примене програма у земљама региона, пружиће корисне препоруке земљама Европске уније и доносиоцима одлука на свим нивоима. Активности подразумевају јачање капацитета локалних медија за тренинге на темудигиталне писмености (стварање групе од 9 националних медијских тренера и 45 локалних тренера; осмишљавање и акредитацијa иновативног и ефикасног програма обуке); развој и промоцијuприручника за медијску писменост; стимулисање креативних потенцијала иновативне медијскепродукције, те подизање општег нивоа медијске писмености; као и промовисање медијске писмености кроз широку и далекосежну медијску кампању коју су осмислили тренери и инфлуенсери која ће таргетирати разнолику публику када су у питању медијске навике и претходно знање о медијској писмености. Активном употребом четири језика у свим пројектним активностима и резултатима (енглески, албански, хрватски и српски) пројекат има велики потенцијал у смислу одрживости и утицаја преко граница, јер ће допрети до 10 милиона грађана у региону Западног Балкана. Поред тога, његова чврста веза са европским медијима, иницијативама за дигиталнуписменост и другим заинтересованим странама, осигурава утицај на нивоу Европске уније. Програм Media Coach има иновативну структуру која омогућава стално ажурирање рада у складу са редовним повратним информацијама које дају тренери и корисници, те ће тако разрађивати своје алате, ресурсе и репозиторијум субјеката (досијеа), који долазе из различитих медијских пејзажа, модалитета учења и потреба циљних група. На овај начин, његова релевантност и способност да пружи одрживе резултате се побољшава са сваком апликацијом.