КОНКУРС ФИЛМОВИ У ПОКРЕТУ 2025
Шта се подржава конкурсом?
Подржава се ширење и дистрибуција ненационалних европских филмова кроз координисане стратегије дистрибуције на паневропском нивоу, укључујући биоскопске и онлајн платформе. Циљ је повећати инвестиције у промоцију и дистрибуцију новијих европских филмова, користећи титлове, синхронизацију и аудио дескрипцију.
Шта су основни услови?
Пројекти морају имати кампању која обухвата минимум 7 различитих дистрибутера из земаља учесница у потпрограму МЕДИА, предвођених агентом продаје филма. Најмање 2 дистрибутера морају долазити из земаља нижег аудиовизуелног капацитета (Група А или Група Б). Филм мора имати премијеру најмање 10 недеља након подношења пријаве и бити продуциран након 2022. године, са буџетом не већим од 15 милиона евра.
Више информација о условима за конкурисање је доступно у распису конкурса, као и на Funding and Tenders Opportunities порталу.
Ко може да се пријави?
Пријаву могу поднети агенти продаје које именује продуцент филма на основу уговора који покрива продају филма у најмање 15 земаља учесница у потпрограму МЕДИА.
Који је рок за пријаву?
Први рок за пријаву је 20. март 2025, а резултати ће бити објављени у септембру исте године. Други рок је 17. јул 2025, са објавом резултата у јануару 2026. године. Укупни буџет за конкурс износи 16 милиона евра.
Како вам можемо помоћи?
Тим Деска Креативна Европа Србија пружа бесплатну подршку у припреми конкурсне пријаве. Можете се пријавити за учешће у нашим догађајима или договорити састанак за детаљан преглед вашег пројекта.
Кључни савети за конкурисање на овај конкурс:
- Планирајте паневропску стратегију– осмислите стратегију која укључује и биоскопску и онлајн дистрибуцију широм Европе, уз посебан фокус на земље нижег аудиовизуелног капацитета.
- Подржите инклузивност и одрживост– поред креативних и комерцијалних аспеката, ваш пројекат треба да укључи и стратегије за родну равноправност, инклузивност и еколошку одрживост.
- Координишите са дистрибутерима и агентима продаје– осигурајте да имате јаку сарадњу са минимум 7 дистрибутера из различитих европских земаља и развијте јасну и координисану кампању за дистрибуцију филма.
- Планирајте буџет и продукцију– проверите да ли ваш филм испуњава све финансијске и продукцијске услове (максимални буџет, рокови за премијеру, права на филм).