КОНКУРС ТВ И ОНЛАЈН САДРЖАЈ 2025
Шта се подржава конкурсом?
Конкурс подржава продукцију иновативног и квалитетног ТВ и онлајн садржаја (играни филмови, анимације, документарци) који је намењен за емитовање на линеарним и нелинеарним платформама. Посебно се подстиче сарадња између независних европских продукцијских кућа, телевизијских емитера и дигиталних платформи, с циљем развоја и продукције садржаја који имају висок креативни и уметнички квалитет, као и потенцијал за широку прекограничну експлоатацију.
Шта су основни услови?
Апликације морају представити стратегије које осигуравају одрживост и смањење еколошког утицаја продукције, уз подршку консултаната за "зелено снимање". Такође, посебан нагласак ставља се на родну равноправност, инклузивност и разноликост. Подршка је усмерена ка пројектима који имају јасну везу између иновативног садржаја, финансирања и стратегија дистрибуције.
Више информација о условима за конкурисање је доступно у распису конкурса, као и на Funding and Tenders Opportunity порталу.
Ко може да се пријави?
Независне европске продукцијске куће које раде на ТВ и онлајн садржају и које могу показати сарадњу са партнерима из различитих земаља учесница МЕДИА потпрограма. Такође се охрабрују копродукције са телевизијским емитерима и дигиталним платформама.
Који је рок за пријаву?
Први рок за пријаву је 5. децембар 2024. године, са објавом резултата у мају 2025. Други рок је 14. мај 2025. године, а резултати ће бити објављени у новембру исте године. Буџет за овај конкурс износи 20 милиона евра.
Како вам можемо помоћи?
Тим Деска Креативна Европа Србија пружа бесплатну подршку у припреми конкурсне пријаве. Пријавите се за учешће у догађајима које организујемо или на којем бисмо заједно прошли кроз ваш пројекат.
Имајте у виду неколико кључних савета за конкурисање на овај конкурс:
- Фокусирајте се на иновативност – пројекти који показују иновативност у садржају и начину финансирања имају предност. Размотрите како нове технологије могу побољшати ваше приче и проширити досег до нових публика.
- Јачајте сарадњу на међународном нивоу – конкурс подстиче копродукције и сарадњу између продукцијских кућа, телевизијских емитера и дигиталних платформи из различитих европских земаља. Пројекти који укључују операторе из више земаља имају већу шансу за успех.
- Усредсредите се на еколошку одрживост – осмислите продукцијске процесе који минимизирају еколошки утицај. Укључивање "зелено снимање" консултаната и стратегија за смањење емисије угљен-диоксида може додати вредност вашем пројекту.
- Дефинишите стратегију за дистрибуцију – од почетка развоја, направите јасан план за маркетинг и дистрибуцију вашег пројекта. Ово укључује како ће се садржај пласирати на различитим платформама и како ће доћи до европске и међународне публике.
- Промовишите инклузивност и разноликост – пројекти који промовишу родну равноправност, инклузивност и културну разноликост имају предност. Осигурајте да ваш тим и садржај одражавају ове вредности.
- Планирајте финансирање – важно је показати реалан и одржив план финансирања. Осигурајте да ваш пројекат може привући додатне изворе финансирања, поред средстава из конкурса.