К О Н К
К О Н К У Р С И
У Р С И
активан
Рок:   05.12.2024.

КОНКУРС РАЗВОЈ ЕВРОПСКИХ ГРУПНИХ ПРОЈЕКАТА (SLATE) 2025

Шта се подржава конкурсом?

Конкурс подржава развој најмање три, а највише пет аудиовизуелних дела (играни филм, анимација, креативни документарни филм) од стране независних европских продукцијских кућа. Подршка је усмерена на пројекте са високим креативним и културним вредностима, као и потенцијалом за прекограничну експлоатацију. Продукцијске куће могу, као додатну опцију, укључити кратки филм у оквиру слејта, који ће режирати млади таленти. Пројекти треба да укључују стратегије за маркетинг и дистрибуцију од самог почетка развоја, како би се повећао њихов потенцијал за достизање европске и међународне публике.

Шта су основни услови?

Апликанти не смеју поднети више од једног предлога на овом конкурсу. Ако су већ добили средства за позиве за развој слејта или мини-слејта у 2024. години, не могу се пријавити. Пројекти треба да укључују адекватне стратегије за одрживост, родну равноправност, инклузију и разноликост. Пројекти који садрже расистички или порнографски материјал, као и промотивни радови, нису подобни за подршку.

Више информација о условима за конкурисање је доступно у распису конкурса, као и на Funding and Tenders Opportunity порталу.

Ко може да се пријави?

Независне европске продукцијске компаније које могу да развију групу од три до пет аудиовизуелних дела намењених за биоскопску дистрибуцију, телевизијско емитовање или дигиталне платформе. Пријаве морају укључити стратегије за јачање конкурентности продукцијске куће и осигурати улагање у развојну фазу пројекта.

Који је рок за пријаву?

Рок за пријаву је 5. децембар 2024. године, а резултати ће бити објављени у мају 2025. године. Буџет конкурса износи 18 милиона евра.

Како вам можемо помоћи? 

Тим МЕДИА Деска Србија пружа бесплатну подршку у припреми конкурсне пријаве. Пријавите се за учешће у догађајима које организујемо или закажите састанак на којем бисмо заједно погледали ваш пројекат.

Имајте у виду неколико кључних савета за конкурисање на овај конкурс, jер су средства доступна за следеће проjекте:

  • Фокусирајте се на креативни и комерцијални потенцијал – пројекти морају имати јасно дефинисану креативну вредност, али и стратегију за комерцијалну експлоатацију у Европи и шире. Од самог почетка развоја, осмислите маркетиншки и дистрибуциони план који ће помоћи вашем пројекту да допре до што шире публике.
  • Развијајте иновативне и разнолике пројекте – конкурс охрабрује продукцијске куће да истраже нове технологије и приступе у развоју, као и да понуде разнолике и инклузивне садржаје који се баве актуелним темама. Ово може укључивати рад са млађим талентима или развој специфичних жанрова попут анимације и креативних документарних филмова.

  • Планирајте унапред за суфинансирање – иако конкурс нуди значајну финансијску подршку, важно је да апликанти покажу способност да привуку приватна улагања или обезбеде сопствено финансирање. Важно је направити реалан буџет и стратегију која не зависи искључиво од ЕУ гранта.

  • Усмерите се на међународну сарадњу – сарадња са партнерима из различитих земаља Европе и развијање ко-продукција може повећати шансе за успех пројекта. То је такође важан аспект конкурса који наглашава европску и међународну димензију аудиовизуелних пројеката.

  • Будите транспарентни и одговорни – транспарентност је кључни услов овог конкурса. Обезбедите јасне планове за извештавање о резултатима и поделу информација са јавним властима и релевантним институцијама. Такође, усмерите своје активности ка одрживим и еколошки прихватљивим праксама у аудиовизуелној продукцији.

Подели: