КОНКУРС ИНОВАТИВНА ЛАБОРАТОРИЈА 2024
Шта се подржава конкурсом?
Конкурсом Иновативна лабораторија биће подржане сарадње установа и организација у пољу културе и аудиовизуелних делатности, као и других ресора (попут образовања, туризма и сл.), у оквиру којих ће се осмишљавати и тестирати иновативна дигитална решења са дугорочним утицајем на ширу област деловања, као и креирање иновативних алата, модела или методологија рада које би биле применљиве у аудиовизуелним делатности и бар још једној области културе и уметности.
Очекују се предлози пројеката који остварују утицај кроз: развој иновативних креативних процеса; повећану видљивост, доступност и разноликост европског садржаја у дигиталном окружењу; унапређење пословних модела и коришћења података; развој потенцијалне публике дигиталних садржаја; подршку зеленим праксама и циркуларној економији, у складу са приоритетима иницијативе Нови европски Баухаус.
Шта су основни услови?
На конкурс се могу пријавити пројекти са максималним трајањем од 24 месеци. Дозвољено jе аплицирање jедне организациjе или конзорциjума коjи се састоjи од минимум две организације. Више информација о условима за конкурисање је доступно у распису конкурса.
Ко може да се пријави?
Конкурс је отворен за јавни, цивилни и приватни сектор у пољу културе, као и у другим ресорима који се уклапају у циљеве конкурса. Физичка лица не могу бити подносиоци конкурсних пријава, изузев самозапослених лица (selfemployed, sole traders, итд.).
Који је рок за пријаву?
Рок за пријаву је 25. април, а резултати се очекују у октобру 2024. године.
Како вам можемо помоћи?
Тим Деска Креативна Европа Србија пружа бесплатну подршку у припреми конкурсне пријаве. Пријавите се за учешће у догађајима које организујемо или закажите састанак на којем бисмо заједно прошли кроз ваш пројекат. Упознајте се са одговорима на често постављана питања.
Имајте у виду неколико кључних савета за конкурисање на овај конкурс:
- иновативни аспект пројекта који се очекује на овом конкурсу може да проистекне из пажљиво осмишљеног партнерства, које би подразумевало различите специфичне експертизе у вези са темом или пољем у којем радите, пожељно из различитих ресора (нпр. гејминг индустрија и туризам, културно наслеђе и образовање и сл.).
- Иновативни и међусекторски аспекти пројеката треба да буду убедљиви и јасно објашњени у конкурсној документацији;
- Проjекти ТРЕБА да се фокусираjу на jедну (или неколико) тема у наставку: виртуелни светови као ново окружење за промоциjу европских садржаjа, обнављање публике и конкурентност европских индустриjа садржаjа; иновативни пословни алати за производњу, финансирање, дистрибуциjу или промоциjу побољшани новом технологиjом (AI, велики подаци, blockchain, виртуелни светови, НФТ, итд.).
- Приликом размишљања о пројектној идеји, консултујте студије и истраживања које је објавила Европска комисија, попут: Opportunities and Challenges of Artificial Intelligence Technologies for the Cultural and Creative Sectors и Study on copyright and new technologies.