Реализован Инфо дан о отвореним позивима за медије
На самом почетку Инфо дана присутнима се обратио господин Милош Гарић, државни секретар задужен за област јавног информисања и том приликом изјавио је: ,,Догађаји попут овог пружају нам прилику да заједно радимо на јачању медијске писмености и иновација у области јавног информисања. Поред 9 конкурса за суфинансирање пројеката у области јавног информисања које Министарство реализује сваке године, наш циљ је и да оснажимо и мотивишемо медије да се пријаве и на европске и међународне конкурсе попут овог. Подршка из европских и међународних фондова, не само да омогућава реализацију иновативних идеја, већ и пружа прилику представницима средстава јавног информисања да се повежу са партнерима широм Европе, размене драгоцена знања и имплементирају савремене трендове у области јавног информисања’’, изјавио је државни секретар г. Гарић.
Након иницијалног представљања идеје, циљева и приоритета програма Креативна Европа, Милица Рашковић менаџерка пројеката Деска Креативна Европа Србија, представила је позив „Медијска партнерства - плурализам 2025” који има за циљ подстицање трансформације медија, унапређење поузданог извештавања и развој вештина медијских професионалаца.
Затим је, као примере добре праксе Ивана Јелача, извршна директорка Института за медије и различитости – Западни Балкан (Media Diversity Institute Western Balkans), представила пројекат YoCoJoin (Иницијатива за новинарство заједнице младих) који има за циљ да појача заступљеност младих у локалним медијима. Пројекат је финансиран у оквиру позива Медијска партнерства-плурализам 2022. године. Додатно је представљен и пројекат Мрежа локалних иновативних медија у Европи (Local Innovative Media in Europe Network (LIMENet)) финансиран у оквиру позива Медијска партнерства - сарадња 2024. године.
У циљу подстицања представника медијске сцене да на отвореном позиву „Медијска писменост 2025” предложе пројекте који имају за циљ развијање критичког разумевања медијских садржаја, препознавање и ограничавање утицаја дезинформација (fake news) као и јачање прекограничних медијских иницијатива за креирање сензибилитета приликом рада са различитим старосним групама публике, Бојан Милосављевић, менаџер пројеката Деска Креативна Европа Србија, дао је детаљан увид у теме, циљеве и активности које се могу финансирати кроз овај позив.
Као пример добре праксе представљен је пројекат Новосадске новинарске школе Escaping New Disinformation through GAmified cross-border Media literacy Education (ENDGAME), чија је идеја развој критичког мишљења и одговорног понашања у дигиталном окружењу међу младима у Европи. Пројекат је представила Тијана Фемић Бумбић, координаторка пројеката Новосадске новинарске школе која је појаснила да је пројекат намењен средњошколцима и студентима првих и других година, а конципиран је тако да кроз едукативне escape room игре стимулише стварне ситуације везане за конзумирање информација, разликовање правих од лажних вести као и садржаја креираних уз помоћ вештачке интелигенције.
Марина Ракић, координаторка пројекта „Пулс Европе – медијске посете ЕУ” представила је овај пројекат за новинаре електронских, штампаних и интернет медија у Србији који промовише и подстиче новинаре да се пријаве за учешће у програму медијских посета земљама ЕУ, Западног Балкана и Источног партнерства у циљу приближавања добрих европских пракси грађанима Србије кроз извештавање домаћих медија.
„Пулс Европе – медијске посете ЕУ” финансира Европска унија; пројекат спроводи конзорцијум који предводи Гете институт у сарадњи са Независним удружењем новинара Србије (НУНС) и Центром за културну деконтаминацију (ЦЗКД). Пројектом управља Делегација ЕУ у Републици Србији. Општи циљ пројекта је да повећа међу грађанима Србије свест, знање и разумевање процеса приступања Србије Европској унији, преговарачког процеса са ЕУ, као и да представи примере добре европске праксе.
Цео снимак Инфо дана доступан је на јутјуб каналу Европске куће.