КОНКУРС МЕДИЈСКА ПАРТНЕРСТВА – САРАДЊЕ 2023
Шта се конкурсом подржава?
Конкурсом ”Медијска партнерства - сарадње” биће подржани пројекти који се баве структурним и технолошким променама са којима се суочава поље информисања и медија. Очекују се пројекти који кроз сарадњу партнерских организација из ширег поља информисања и медија доприносе одрживости и отпорности организација, поузданом извештавању, развоју вештина и запошљавању професионалаца у пољу информисања и медија.
Активности пројеката би требало да резултирају:
- иновацијама у пословним моделима, процесима продукције и дистрибуције садржаја;
- повећањем интересовања за новинарство међу различитим друштвеним, језичким и старосним групама;
- унапређењем одрживости професионално произведеног новинарског садржаја;
- повећањем сарадње медијских организација;
- успостављањем мрежа за размену најбољих пракси;
- успостављањем хабова за техничке формате (писана/ онлајн штампа, радио/ подкасти, ТВ, итд.) и/ или новинарских жанрова (дата-новинарство, опште теме, специјализовано новинарство, итд.);
- стицање и унапређење професионалних вештина новинара, као и других професионалаца у пољу.
Пројекте би требало осмислити у односу на један или оба приоритета конкурса: (1) спровођења пословне трансформације (нпр. кроз тестирање нових бизнис модела, усавршавање стандарда, тренинге и програме обуке и сл.) која ће допринети одрживости медијских садржаја и (2) успостављању сарадње како би се унаредили квалитет и разноликост новинарске праксе.
Шта су основни услови?
На конкурс се могу пријавити пројекти са максималним трајањем од 24 месеци, који окупљају минимум три организације и минимум три различите земље које учествују у програму Креативна Европа. Више информација о условима за конкурисање је доступно у распису конкурса.
Ко може да се пријави?
На конкурс се могу пријавити све организације које су активне у пољу информисања и медија (ТВ/ радио/ онлајн продукцијске куће, високошколске установе, тренинг центри, синдикати, регулаторна тела и др.). Конкурс је отворен за јавни, цивилни и приватни сектор у пољу информисања и медија. Физичка лица не могу бити подносиоци конкурсних пријава, изузев самозапослених лица (selfemployed, sole traders, итд.).
Који је рок за пријаву?
Рок за пријаву је 27. април у 17ч, а резултати се очекују у јулу 2023. године.
Како вам можемо помоћи?
Тим Деска Креативна Европа Србија пружа бесплатну подршку у припреми конкурсне пријаве. Пријавите се за учешће у догађајима које организујемо или закажите састанак на којем бисмо заједно прошли кроз ваш пројекат.
Имајте у виду неколико кључних савета за конкурисање на овај конкурс:
- Партнерства би требало да буду разнолика у погледу типа организација које чине конзорцијум, формирана с циљем размене најбољих пракси у ширем кругу актера, као и да осликавају потребе различитих језичких, географских и културних региона Европе.
- Пројектну идеју треба утемељити у конкретним потребама, за које аргументацију и податке можете потражити у кључним документима на европском, регионалном или локалном нивоу, попут European Media and Audiovisual Action Plan, European Democracy Action Plan, Стратегије развоја система јавног информисања у Републици Србији за период од 2020 до 2025. год.